Yaşar University | Curriculum Vitae

Lecturer Dilek Arca

School of Foreign Languages / Preparatory Class

Short CV

After completing her undergraduate studies at the Faculty of Education, English Language Teaching Department at Hacettepe University in 2010, Dilek Arca earned her Master’s degree from Middle East Technical University, Curriculum and Instruction Department in 2013. She worked for a year at Hacettepe University in 2011, and then she started to work as an EFL instructor at Yaşar University in 2012. She worked as a Curriculum Development Office member between 2014-2019. While she is currently working as an instructor at School of Foreign Languages at Yaşar University, she is also Prep Class Coordinator since 2020.

  • Email  
  • Phone 0232-570 9834  

Education

Master

EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ / ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI/
Thesis Name: Action research on multiple intelligences based instruction in pre-school foreign language classes (2013)
Thesis Advisor: HANİFE AKAR
2010 - 2013

Bachelor

İŞLETME PR. (AÇIKÖĞRETİM) / ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ (AÇIKÖĞRETİM)/İŞLETME PR. (AÇIKÖĞRETİM)/
İŞLETME FAKÜLTESİ (AÇIKÖĞRETİM)
2009 - 2012

Bachelor

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
EĞİTİM FAKÜLTESİ
2006 - 2010

Associate

DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ / ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ/DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ/DIŞ TİCARET PR. (AÇIKÖĞRETİM)/
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
2007 - 2009

Academic Titles

Lecturer

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU /
2014 -

Lecturer

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU /
2012 - 2014

Lecturer

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ / YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU /
2011 - 2012

Publications

7.3 Published in CPCI-S or CPCI-SSH indexed conference proceedings International
ARCA DİLEK,DOĞDU BETÜL A Collegial Needs Analysis TESOL in Turkey 1st International ELT Conference 2018
DOĞDU BETÜL,ARCA DİLEK Why do Students Consider Integrated Skills Lesson as a Grammar and Vocabulary Lesson? School of Languages, Özyeğin University ELT Conference 2018
7.4 Books & Book Chapters International
DOĞDU BETÜL,ARCA DİLEK DEVELOPING LANGUAGE TEACHERS WITH EXPLORATORY PRACTICE Chapter:Why Do Students Consider Integrated Skills Lesson as a Grammar and Vocabulary Lesson? Page (181-203) Chapter Palgrave Macmillan 2018

Projects

Uzman Sistemler Öğrenci Asistanı Yazılımı Projesi BAP032

Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi

Administrative Duties

Hazırlık Sınıfı Koordinatörü YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2020 -

Membership in Scientific and Professional Organizations

İngiliz Dili Öğretimi ve Mesleki Gelişim Derneği (Teaching English to Speakers of Other Languages Association)

2018 -

Courses

İNGİLİZCE (2020-2021)

Weekly Hour : 12

Contact

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR