Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Yrd.Doç.Dr. Çağrı Özköse Bıyık

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

Kısa Özgeçmiş

Çağrı Özköse-Bıyık İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde yardımcı doçent doktor olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda Yaşar Üniversitesi'nde kurduğu Yenilikçi Öğretme ve Öğrenme Birimi'ni yürütmektedir. Doktora derecesini 2010 yılında Eğitim Programları ve Öğretimi alanında New York Eyalet Üniversitesi'ne bağlı Albany Üniversitesi'nde, yüksek lisans derecesini de aynı üniversitede 2006 yılında İngilizce Öğretimi (TESOL) alanında tamamlamıştır. Lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nden 2003 yılında alan Dr. Özköse-Bıyık'ın başlıca akademik ilgi alanları İngilizce öğretmeni eğitimi, mesleki gelişim, yansıtıcı öğretim ve dil öğretimine sosyokültürel yaklaşımlardır. Dr. Özköse-Bıyık, "Avrupa'da İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerini Yenilikçi Programlarla Canlandırma" isimli bir Marie Curie Kariyer Projesi yürütmektedir. Yaşar Üniversitesi'nde 2012 yılında başlamadan önce SUNY, Albany Değerlendirme Konsorsiyumu’nda post doktora yapmış ve Eğitim Psikolojisi ve Rehberlik Bölümü’nde dersler vermiştir.

  • Eposta cagri.ozkosebiyik@yasar.edu.tr  
  • Telefon 0232-570 8842  

Öğrenim Bilgisi

Doktora

/ State University of New York University at Albany
Educational Theory and Practice
Tez Adı: Exploring Adult EFL Learners' Language Learning Potential: ASociocultural Approach (2010)
Tez Danışmanı: Carla Meskill
2006 - 2010

Yüksek Lisans

/ State University of New York University at Albany
Educational Theory and Practice
Tez Adı: A Preliminary Evaluation of the Distance English Language Teacher Training Program (2006)
Tez Danışmanı: Istvan Kecskes
2004 - 2006

Lisans

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/
1998 - 2003

Akademik Ünvanlar

YARDIMCI DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / BİLİM KÜLTÜRÜ BÖLÜMÜ
2012

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

Yüksek Lisans Tezleri
DEMET TURAN ÖZTÜRK The effect of collaborative activities on college-level EFL students' learner autonomy in the Turkish context İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2016
Doktora Tezleri

Yayınlar

7.1 Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler (SCI & SCI-E & SSCI & AHCI)
NEWMAN JOAN,BIDJERANO TEMI,ÖZDOĞRU ASİL,KAO CHIN CHENG,ÖZKÖSE BIYIK ÇAĞRI,JOHNSON JOHN What do they usually do after school A comparativeanalysis of fourth grade children in Bulgaria Taiwan and USA Journal of EarlyAdolescence,, 27(24), 431-456. (SSCI) 2007

8. Projeler

Revitalizing EFL Teachers Professional Development in Europe through Innovative Programs

Avrupa Birliği

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR