Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Doç.Dr. Özlem Alikılıç

İletişim Fakültesi / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Kısa Özgeçmiş

İzmir doğumlu olan Alikılıç, 1994 yılında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisans ve Doktorasını, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Ana Bilim Dalı’nda, Pazarlama İletişimi üzerine tamamlayan Alikılıç; 1994 yılından 2007 yılına kadar uluslararası şirketlerde kurumsal iletişim ve pazarlama iletişimi üzerine çeşitli yönetim pozisyonlarında görev aldı. Özel sektörde çalışırken, yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Özel sektöre hizmetleri devam ederken, 2004 ve 2007 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde misafir öğretim görevlisi olarak dersler veren Alikılıç, 2007 yılından bu yana İzmir Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünde öğretim üyesi olarak olarak görev yapmaktadır. Hollanda, Belçika, Bulgaristan ve Portekiz’de çeşitli üniversitelerde misafir öğretim üyesi olarak bir çok dersler vermiş ve uluslararası AB projelerinde proje ülke koordinatörü ve eğitimci olarak görev yapan Alikılıç, yedi kitabın kollektif yazarı, “Halkla İlişkiler 2.0: Sosyal Medyada Yeni Teknikler, Yeni Paydaşlar” adlı monografisi, Amerika Birleşik Devletler’inde yayınlanmış “Broadening the Concept of Green Marketing: Strategic Corporate Social Responsibility” adlı kitabın kolektif yazarı; ulusal ve uluslararası birçok saygın dergi yayınlanmış makaleleri ve uluslararası konferanslarda sunduğu bildirileri bulunmaktadır. Doç. Dr. Özlem Alikılıç, 2014 yılında “12nd International Communication in the Millenium Symposium”da en iyi bildiri ödülü almıştır. Halkla İlişkiler, pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, kurumsal iletişim, siyasal iletişim, kriz iletişimi, çatışma iletişimi üzerinde ülkenin ileri gelen kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ve çalışanlarına, konferanslar, eğitimler veren Alikılıç, halen İzmir’de yaşamaktadır; evli ve bir çocuk annesidir.

  • Eposta ozlem.alikilic@yasar.edu.tr  
  • Telefon 0232-570 8442  

Öğrenim Bilgisi

Doktora

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM (YL) / EGE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM (YL)/
Tez Adı: Tutundurma Faaliyetlerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları Kapsamında Değerlendirilmesi (2004)
Tez Danışmanı: EMİNE DEMET GÜRÜZ
2000 - 2004

Akademik Ünvanlar

DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ /
2013

YARDIMCI DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2008

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

Yüksek Lisans Tezleri
SİMAY BARBAROS KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN AİLE İŞLETMELERİNİN KURUMSALLAŞMASINA ETKİSİ Yaşar Üniversitesi 2017
MEHMET KARANFİLOĞLU Stratejik Kurumsal Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Finansal Performans Üzerindeki Rolü Ege Üniversitesi 2016
NÜKHET KARAGÜLMEZ DANIŞMEND Vakıf Üniversitelerinin Sosyal Medya İletişimlerinin Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Rolü: İzmir Yaşar Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Çalışma 2014
CUDİ KAAN OKMEYDAN Türkiye'deki siyasi partilerin halkla ilişkiler çalışmalarında sosyal medya kullanımı Yaşar Üniversitesi 2013
SİMAY BARBAROS Temsil Kuramı Perspektifinden Çeşme’nin Sosyal Medyada Temsili
ONUR KARADAYI Viral Videolardaki Yaratıcılığın Katılım Kültürüne Etkisi
SİMAY BARBAROS Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyelerinin Aile İşletmelerinin Kurumsallaşmasına Etkisi
TUTKU SAN Bir Mobil Gösteriş Unsuru Olarak Sosyal Medyada Yer Bildirimleri: İzmir İli Kapsamında Bir Araştırma
ERİNÇ ARASİLER Geleneksel Medyada Sosyal Ağların Haber Üretim Pratiklerine Katkısı: İzmirli Gazeteciler Üzerine Bir Araştırma
SEMA ABDURRAHMANOĞLU İzlenim Yönetimi Perspektifinden Benlik Sunumu 2.0: İzmır’de Bir Üniversitenin Öğrencilerinin Instagram Paylaşımları Üzerine Bir Araştırma
ŞEYDA DURDU Nesnelerin İnterneti Döneminde Reklamcılığın Geleceği: Reklam Uygulayıcıları ve Reklam Akademisyenleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma
BAHAR AY Green Marketing Communication Strategies of Clothing, Food and Cosmetic Firms with Ecological Certificate: An Analysis of Eco-participants to “Gurme İzmir” Fair
SAKİ ONUR DALGIÇ Bir Kurumsal İletişim Yöntemi Olarak Sponsorluğun Hedef Kitle Üzerindeki Algısı: Pınar KSK Basketbol Ana Sponsorluğunun Hedef Kitle Üzerindeki Algısının Ölçümlenmesi
Doktora Tezleri

Yayınlar

7.1 Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler (SCI & SCI-E & SSCI & AHCI)
ALİKILIÇ ÖZLEM, ATABEK ÜMİT Social Media Adoption Among Turkish Public Relations Professionals A Survey of Practitioners Public Relations Review, 1(38), 56-63. (SSCI) 2012
7.2 Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ALİKILIÇ ÖZLEM, ONAT FERAH Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi Journal of YAşar University, 3(9), 1111-1143. Ebsco, Doaj, Ulrich 2008
ALİKILIÇ ÖZLEM User Generated Content in Tourism Marketing Journal of YAsar University, 3(9), 1061-1080. Ebsco, Duaj, Ulrich 2008
ALİKILIÇ ÖZLEM When People are the Message Public Participation in New Media User Generated Content Journal of Yasar University, 3(10), 1345-1365. Ebsco, Doaj, Ulrich 2008
ALİKILIÇ ÖZLEM, ONAT FERAH Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar Yasar Universitesi Elektronik Dergisi Journal of Yasar University, 2(8), 899-924. Ebsco, Ulrich, Doaj 2007
7.3 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler
ALİKILIÇ ÖZLEM,GÜLAY HALİL GÖKER Hate 2 0 Exploring Turkish Users Hate Content on Social Network Sites 12nd International Communication in the Millenium Symposium (CIM) 2014
SARI FERİKA,ALİKILIÇ ÖZLEM,ONAT FERAH E Complaining Analysis of Lodging Customers e Complaints from a Turk ish Internet Website 2013 International Conference on Information, Business and Education Technology 2013
ALİKILIÇ ÖZLEM E Complaining Analysis of Lodging Customers e Complaints from a Turkish Internet Website International Conference on Information, Business and Education Technology 2013
ALİKILIÇ ÖZLEM Social Media for Internal Communication A Survey Among PR Professionals in Turkey 7th International Conference on Business, Management and Economics (ICBM) 2011
ALİKILIÇ ÖZLEM The New Publics Building Online Communities and Awareness for Essential Integrated Marketing Communications International Marketing Communications Symposium 2009
ALİKILIÇ ÖZLEM Using Social Media to Manage Integrated Marketing Communications Efforts International Conference on Business, Management and Economics (ICBME) 2008
ALİKILIÇ ÖZLEM Word of Mouth Marketing in Tourism and Travel Industry Opportunity or Risk The 4th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leissure 2008
7.4 Yazılan Uluslararası Kitaplar ve Kitapta Bölümler
ALİKILIÇ ÖZLEM Handbook of Research on Developing Sustainable Value in Economics Finance and Marketing IGI GLOBAL 2015
7.5 Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ÖZER SARI FERİKA,ALİKILIÇ ÖZLEM How Ready Are the Turkish Hospitality and Travel Organizations for E-Complaint Handling? Online Academic Journal of Information Technology, 7(24), 75-94. Ulakbim 2016
GÖKALİLER EBRU,ALİKILIÇ ÖZLEM Kadın Girişimcilere Ait İşletmelerin Marka Yaratım ve İletişim Süreçlerinde Sosyal Medyanın Yeri Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, (21), 117-138. Ulakbim 2015
ALİKILIÇ ÖZLEM Örgüt ve Paydaş İşbirliği Geliştirilmesinde Alternatif Gerçeklik Oyunlarının Kullanılması Lost Experience Örneği İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(30), 139-164. ulakbim 2014
ALİKILIÇ ÖZLEM, GÜLAY GÖKER, BİNBİR SEVTAP Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Facebook Uygulamalarının İncelenmesi Yaşar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(37), 51-78. Ulakbim 2013
7.6 Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
GÖKALİLER EBRU,ALİKILIÇ ÖZLEM Kadın Girişimcilere Ait İşletmelerin Marka Yaratım ve İletişim Süreçlerinde Sosyal Medyanın Yeri 1. Uluslararası Yeni Medya ve Kadın Sempozyumu 2014
ALİKILIÇ ÖZLEM Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Basın Bültenlerine Online Bakış Online Medyada Online Basın Bültenleri Yebko, Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar, 1. Ulusal Yönetim ve Ekonomi Bilimleri Konferansı 2008
7.7 Diğer Yayınlar
Diğerleri
ALİKILIÇ ÖZLEM İletişimde Post Yazılar LT Literatürk 2017
ALİKILIÇ ÖZLEM,GÜLAY HALİL GÖKER International Services Marketing: New Trends and Updated Terminology Detay 2017
ALİKILIÇ ÖZLEM,GÜLAY HALİL GÖKER International Services Marketing: New Trends and Updated Terminology Detay 2017
ALİKILIÇ ÖZLEM Kurum Kültürü Nobel 2016
ALİKILIÇ ÖZLEM Halkla İlişkiler 2 0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler Efil Yayınevi 2011
ALİKILIÇ ÖZLEM Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri Nobel Yayınevi 2010
EBRU UZUNOĞLU, FERAH ONAT, ÖZLEM ALİKILIÇ, SİNEM YEYGEL İnternet Çağında Kurumsal İletişim Reklamcılık ve İletişim Dizisi 2 Say Yayınları 2009

8. Projeler

European Aspects and National Practices of PR 2 0

Avrupa Birliği

10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

European Public Relations Education and Research Association

2010 -

11. Ödüller

En İyi Bildiri Ödülü

12nd International Communication in the Millenium Symposium (CIM) / TÜRKİYE
2014

Altın Pusula Genç İletişimciler Kategorisi, Danışman

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği / TÜRKİYE
2013

Başarılı Araştırmacı Ödülü

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / TÜRKİYE
2012

Altın Pusula Genç İletişimciler Kategorisi, Danışman

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği / TÜRKİYE
2012

12. Son İki Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

KURUMSAL SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

KURUMSAL SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI - GÜZ (2016-2017)

Haftalık Saati : 10

HALKLA İLİŞKİLERDE MESLEK SEMİNERLERİ (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI - BAHAR (2016-2017)

Haftalık Saati : 10

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR