Yaşar University | Curriculum Vitae

Assoc.Prof. Emel Yarımoğlu

Faculty of Business /

Short CV

After completing her undergraduate studies at the Faculty of Economics and Administrative Sciences- Department of Economics in Dokuz Eylul University, she completed her Master's degree in Marketing and Ph.D. degree in Business Administration at Dokuz Eylul University in the year 2006 and 2011 respectively. She started her academic career as a Research Assistant in the Department of Business Administration in Yasar University in 2004, and continued her academic career as a Lecturer and Head of Program in the Marketing Program of Yasar University in 2007. She was assigned to the Foreign Trade Program as a Doctor and Head of Program in 2011. She was appointed to the Assistant Professor of Marketing at Yasar University in the Department of Business Administration in 2012. She is currently working as a full-time academician at the Faculty of Business-Department of Business Administration at Yaşar University. Her main research areas are customer satisfaction and loyalty, CRM, services marketing, retailing, and digital marketing.

  • Email emel.yarimoglu@yasar.edu.tr  
  • Phone 0232-570 9131  

Education

Phd

İŞLETME (DR) / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İŞLETME (DR)/
Thesis Name: Perakendecilikte müşteri hizmetleri yolu ile müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratılması: İzmir ilinde bir araştırma (2011)
Thesis Advisor: MUSTAFA TANYERİ
2006 - 2011

Master

PAZARLAMA (YL) (TEZSİZ) (İÖ) / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/PAZARLAMA (YL) (TEZSİZ) (İÖ)/
Thesis Name: Tüketicilerin Süpermarket Seçme Tercihlerini Etkileyen Kriterlerin Belirlenmesine Yönelik İzmir İlinde Bir Araştırma (0)
Thesis Advisor: SEMRA AYTUĞ
2004 - 2006

Bachelor

İKTİSAT BÖLÜMÜ / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/İKTİSAT BÖLÜMÜ/İKTİSAT PR./
1999 - 2004

Academic Titles

Assoc.Prof.

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
2017 -

Asst.Prof.Dr.

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
2012 - 2017

Lecturer (PhD.)

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ
2011 - 2012

Lecturer

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2007 - 2011

Research Assistant

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
2004 - 2007

Thesis Superviser

Master Thesis
ERMAN TANAK The celebrity endorsement and customer-based brand equity Yaşar Üniversitesi 2018
VERONIKA KRASIMIROVA POLAT How do small and medium sized enterprises use social media Yaşar Üniversitesi 2018
MUSTAFA UĞUR ATASOY İnternet reklamlarının tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi Yaşar Üniversitesi 2018
GÖZDE ÖZDİLEK The impacts of outsourcing to a firm's performance Yaşar Üniversitesi 2017
MEHMET ŞİMŞEK Araç kiralama sektöründe hizmet kalitesi ölçümü Yaşar Üniversitesi 2017
TUĞRUL GÜNAY Turizm işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamaları: İzmir ili örneği Yaşar Üniversitesi 2017
YİĞİT SEBAHATTİN BOZKURT Kuşak farklılıklarına göre internetten satın alma ve turizm alışkanlıkları Yaşar Üniversitesi 2017
FATİH MEHMET SANCAK Uluslararası endüstriyel pazarlarda müşteri memnuniyeti, güven ve sadakat ilişkileri: Dikkan Firması örneği Yaşar Üniversitesi 2017
EMRE ÖZER Konaklama işletmelerinin internet sitelerinin içerik analizi yöntemi ile incelenmesi Yaşar Üniversitesi 2015
MEHMET KALKAN Dayanıklı tüketim sektöründe satış sonrası müşteri hizmetlerinin kalitesi: Vestel örneği Yaşar Üniversitesi 2015
PhD Thesis
ZARGHAM ULLAH KHAN Consumers' behavioral intentions toward social media: A case of Pakistani market Yaşar Üniversitesi 2020
Zargham Ullah Khan Consumers’ Behavioral Intentions Toward Social Media: A Case of Pakistani Market 2019

Publications

7.1 Published or Accepted to be Published in International Journals Covered by (SCI & SCI-E & SSCI & AHCI)
YARIMOĞLU EMEL,Günay Tuğrul The extended theory of planned behavior in Turkish customers’xxintentions to visit green hotels Business Strategy and the Environment, (), 0-0. (SSCI) 2019
YARIMOĞLU EMEL,KAZANÇOĞLU İPEK,BULUT ZEKİ ATIL Factors influencing Turkish parents’ intentions towards anti-consumption of junk food British Food Journal, 121(1), 35-53. (SCI-Expanded) 2019
KAZANÇOĞLU İPEK,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL How food retailing changed in Turkey: spread of self-service technologies British Food Journal, 120(2), 290-308. (SCI-Expanded) 2018
YARIMOĞLU EMEL,Binboga Gul Understanding sustainable consumption in an emergingcountry: The antecedents and consequences of the ecologicallyconscious consumer behavior model Business Strategy and the Environment, 28(4), 642-651. (SSCI) 2018
7.2 Published or accepted to be published in International journals covered by other indexes
YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA,YARIMOĞLU EMEL How and why consumers use social media: A qualitative study based on user-generated media and usesgratifications theory Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 142-161. TR DİZİN 2019
Polat Veronika,YARIMOĞLU EMEL Why and How Small and Medium-Sized Enterprises Use Social Media Journal of Business in the Digital Age, 1(1), 1-9. Copernicus, ESJI, ROAD, DRJI, ResearchBIB 2018
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Demographic differences on service quality andperceived value in private online shopping clubs Journal of Strategic Marketing, 25(3), 240-257. ESCI, Scopus 2017
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,Gur Erhan Entry Mode to Western Balkans An Implementation in Albania and Kosovo Markets Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 13(33), 258-275. TR DİZİN 2016
UĞUR SEÇİL,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Employees Perspectives on Corporate Social Responsibility A Focus Group Study in Izmir City Journal of Yasar University, 10(), 68-74. TR DİZİN 2015
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,hacıoğlu fatma,GENÇTÜRK SELİN,Can Saygıner,Yasemin Kamalı A Qualitative Research on Municipalities Social Responsibility Practices in Izmir City Journal of Yasar University, 10(), 75-92. TR DİZİN 2015
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL A Review of Service and E Service Quality Measurements Previous Literature and Extension Journal of Economic and Social Studies, 5(1), 169-200. ECONLITEBSCOProQuestINDEX COPERNICUSASOSCrossrefGoogle scholarCrossCheckCOPE - Committee on Publication EthicsUlrichsweb 2015
KURŞUNLUOĞL EMEL Shopping Centre Customer Service Creating Customer Satisfaction and Loyalty Marketing Intelligence & Planning, 32(4), 528-548. Scopus, Emerald Management Reviews,Autographics, Business Source, Cabell's, Collectanea Corporate, CPI Digest, Current Citations Express, Electronic Collections Online, EP Collection, Expanded Academic Index, Galileo, General Reference Center, Innov 2014
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL A Review on Dimensions of Service Quality Models Journal of Marketing Management, 2(2), 79-93. CrossRefCabell'sUlrich'sGriffith Research OnlineGoogle ScholarEducation.eduInformaticsUniverse Digital LibraryStandard Periodical DirectoryGaleOpen J-GateEBSCOJournal SeekDRJIProQuestBASEInfoBase IndexOCLCIBSSAcademic Journal DatabasesScientific Inde 2014
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Turkish Retail Industry and the Relations with Albania European Scientific Journal, 1(), 114-124. Google ScholarOpen J gateIndex CopernicusGale's Academic DatabasesProQuestUlrich'sEBSCOElectronic Journals LibraryScirusChinese National LibraryWest European LibrarianThe University of North Carolina at Chapel Hill University LibraryJournalSeekAcadem 2014
KURŞUNLUOĞL EMEL Customer Service Effects on Customer Satisfaction and Customer Loyalty A Field Research in Shopping Centers in Izmir City Turkey International Journal of Business and Social Science, 2(17), 52-59. Cabell,Ulrich, Doaj, Ebsco Host, Journal Seek, Index Copernicus, Proquest, Gale, The Australian Research Council (ARC), Massman 2011
7.3 Published in CPCI-S or CPCI-SSH indexed conference proceedings International
Bozkurt Yiğit Sebahattin,YARIMOĞLU EMEL Turkish Gen Y Customers’ Visit Intentions and Word of Mouth Activities Regarding Online Travel Agencies 8th International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism 2019
Özdilek Gözde,YARIMOĞLU EMEL The Determinants of Outsourcing Success: A Preliminary Study in the Automotive Subsidiary Industry International Academic Conference on Science, Social Science and Economics 2018
YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA,YARIMOĞLU EMEL How and why consumers use social media: A qualitative study based on user-generated media and usesgratifications theory 22. Marketing Congress 2017
YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA,YARIMOĞLU EMEL How hotels use social media: A Facebook example for green key awarded hotels 3rd International Annual Conference on Business Research and Management Practices in the Global Environment 2017
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,Satana Aylin Banu Students Insights Regarding Sales Promotion Tools A Preliminary Study in the Fast Food Industry American Society of Business and Behavioral Sciences 23rd Annual Conference 2016
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL The Links among Quality, Service Recovery, Value, and Loyalty on the Internet 4th International Conference on Strategic Innovative Marketing, Springer Proceedings in Business and Economics 2015
UĞUR SEÇİL,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Turkish practitioners perceptions of corporate social responsibility The International Conference on Social Responsibility Education and Practices 2014
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,fatma hacıoğlu,GENÇTÜRK SELİN,saygıner can,yasemin kamalı Social responsibility practices of municipalities The International Conference on Social Responsibility Education and Practices 2014
KURŞUNLUOĞLU EMEL The Criteria that Influence Consumers’xx Supermarket Choices The Fourth International Conference on Business, Management and Economics 2008
7.4 Books & Book Chapters International
İĞNECİ METEHAN,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Emerging Trends and Innovation in Sports Marketing and Management in Asia ( - ) IGI Global 2015
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Marketing in the Cyber Era Strategies and Emerging Trends ( - ) IGI Global 2014
Ghorbani Ali,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Marketing in the Cyber Era Strategies and Emerging Trends ( - ) IGI Global 2014
7.5 Published or Accepted to be Published in National Journals
Şimşek Mehmet,YARIMOĞLU EMEL Araç Kiralama Sektöründe Hizmet Kalitesi, Memnuniyetve Sadakat İlişkileri Ege Akademik Bakış, 19(1), 89-101. TR DİZİN 2019
Sancak Fatih Mehmet,YARIMOĞLU EMEL Uluslararası Endüstriyel Pazarlarda Müşteri Memnuniyeti, Güven veSadakat İlişkileri: Dikkan Firması Örneği İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 664-683. TR DİZİN 2018
ATAMAN GÖRKEM,YARIMOĞLU EMEL Hastane türlerine göre hasta memnuniyetini ve hastane seçimini etkileyen unsurlar Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 21(2), 273-288. TR DİZİN 2018
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin AIDMSAS Etkiler Hiyerarşisi Modeli ile İncelenmesi:Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 10(20), 135-153. TR DİZİN 2017
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,Ersönmez Nihan İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Doğrudan Etkisi: Bir Kamu Bankası Örneği Doğuş Üniversitesi Dergisi, 18(1), 79-98. TR DİZİN 2017
Kalkan Mehmet,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Dayanıklı Tüketim Malları Seköründe Satış Sonrası Hizmet Kalitesi Ölçümü Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 0-0. TR DİZİN 2016
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Perakendecilikte İnovatif Uygulamalar Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(22), 242-254. SOBİAD, Index Copernicus, SiteFactor, Asos.... 2016
Paker Neslihan,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Özel İlkokulların İnternet Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 269-284. ebsco 2015
KURŞUNLUOĞL EMEL Mağazalı Perakendeciler ve Müşteri Servisleri Journal of Yasar University, 4(14), 2173-2184. Doaj, EbscoHost, Ulrichs, OhioLink, WorldCat 2009
7.6 Published Conference Proceedings National
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin Etkiler Hiyerarşisi ile İncelenmesi DAISAMS Modeli Önerisi (Sözlü Sunum) 21. Pazarlama Kongresi 2016
Özer Emre,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL Ege Bölgesi nde Bulunan Otellerin İnternet sitelerinde Yer Alan Değişkenlerin İncelenmesi (Sözlü Sunum) 1. Bölgesel Turizm Kongresi 2016
7.7 Other Publications
Others
YARIMOĞLU EMEL,ÖZTÜRKOĞLU YÜCEL Perakende yönetimi stratejik bir yaklaşım Nobel Yayıncılık 2019
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL International Services Marketing: New Trends and Updated Terminology Detay Yayıncılık 2017
KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL International Services Marketing: New Trends and Updated Terminology Detay Yayıncılık 2017
YAŞA ÖZELTÜRKAY EDA,KURŞUNLUOĞLU YARIMOĞLU EMEL,BARUÖNÜ LATİF FATMA ÖZGE Türkiye de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi Beta Yayıncılık 2016
KURŞUNLUOĞL EMEL Uluslararası İşletmecilik Temel Kavramlar Nobel Yayıncılık 2013
KURŞUNLUOĞL EMEL Uluslararası İşletmecilik Temel Kavramlar Nobel Yayıncılık 2013

9. Administrative Duties

Program Başkanı YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2011 - 2012

Program Başkanı YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2007 - 2011

10. Membership in Scientific and Professional Organizations

American Marketing Association

2010 -

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

2012 -

11. Awards

Bilim Birlik Başarı - Başarılı Araştırmacı Ödülü

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / TÜRKİYE
2017

12. Son Dört Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

Marketing I (2019-2020)

Weekly Hour : 6

Hizmet Pazarlaması (2019-2020)

Weekly Hour : 3

Proje (2019-2020)

Weekly Hour : 3

Marketing I (2017-2018)

Weekly Hour : 3

Marketing Management (2017-2018)

Weekly Hour : 3

Pazarlama Yönetimi (2017-2018)

Weekly Hour : 3

Marketing II (2017-2018)

Weekly Hour : 3

International Marketing (2017-2018)

Weekly Hour : 3

Research Methodology and Research Ethics (2017-2018)

Weekly Hour : 3

Marketing I (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Pazarlama Yönetimi (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Uluslararası Perakende Yönetimi (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Ürün ve Marka Yönetimi (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Marketing II (2016-2017)

Weekly Hour : 6

International Marketing (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Current Issues in Business (2016-2017)

Weekly Hour : 3

Contact

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR