Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Doç.Dr. Dilek Kaya

İletişim Fakültesi / Radyo,Televizyon ve Sinema Bölümü

Kısa Özgeçmiş

İ.D. Bilkent Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Bölümü de Lisans eğitimini tamamladıktan sonra, İ.D. Bilkent Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nde Film Araştırmaları alanında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Ayrıca Brock University (Kanada), İletişim ve Popüler Kültür Bölümü, Popüler Kültür Programından Yüksek Lisans derecesi vardır. 2003 yılında İ.D. Bilkent Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak başladığı akademik kariyerine, 2005 yılından itibaren aynı üniversitede yardımcı doçent, daha sonra 2013 yılında Yaşar Üniversitesi’nde Doçent kadrosuna naklen atanmasıyla devam etmiştir. 2010-2013 yılları arasında İ.D. Bilkent Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölüm Başkanı olarak idari görevde bulunmuştur. Halen Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü de öğretim üyesi olarak tam zamanlı çalışmaktadır.

  • Eposta dilek.kaya@yasar.edu.tr  
  • Telefon 0232-570 8444  

Öğrenim Bilgisi

Yüksek Lisans

/ Brock University
POPULAR CULTURE
Tez Adı: The Midnight Express Phenomenon: The International Reception of the Film Midnight Express (2003)
Tez Danışmanı: JEANNETTE SLONIOWSKİ
2002 - 2003

Doktora

GRAFİK TASARIMI (DR) / İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
EKONOMİ VE SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/GRAFİK TASARIMI (DR)/
Tez Adı: Yeşilçam in letters: A " cinema event" in 1960s Turkey from the perspective of an audience discourse (2002)
Tez Danışmanı: HALİL BÜLENT ÖZGÜÇ,HALİL NALÇAOĞLU
1999 - 2002

Yüksek Lisans

GRAFİK TASARIMI (YL) (TEZLİ) / İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
EKONOMİ VE SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/GRAFİK TASARIMI (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: F is for Film G is for Greenaway: Cinematic Representation in the Films of Peter Greenaway (1999)
Tez Danışmanı: NEZİH ERDOĞAN
1997 - 1999

Lisans

İKTİSAT BÖLÜMÜ / İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ/İKTİSAT BÖLÜMÜ/İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)/
1992 - 1997

Lisans

İKTİSAT BÖLÜMÜ / İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ/İKTİSAT BÖLÜMÜ/İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)/
1993 - 1997

Akademik Ünvanlar

DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ
2013

YARDIMCI DOÇENT

İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ / GRAFİK TASARIM BÖLÜMÜ
2005

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ / GRAFİK TASARIM BÖLÜMÜ
2003

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

Yüksek Lisans Tezleri
FATMA SANCAR Toplumsal cinsiyet çalışmalarına erkek katılımı: Bir sosyal medya platformu olarak erkekmuhabbeti Yaşar Üniversitesi 2016
YONATAN TEWELDE Skin whitening in contemporary tewahdo iconography Yaşar Üniversitesi 2015
SERDAR BİLİCİ Alternative photography in the digital age: Perfect photographs in an imperfect way İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2013
ALPER YILDIRIM Typography and ideology: Typeface design as a statement İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2012
NADİDE GİZEM AKGÜLGİL Animator's hell: An animation inspired by Sartre's other İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2012
BEDİRHAN KARAKURLUK Storytelling technique in turkish rap music: A music video İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2012
BEGÜM BİLGENOĞLU Half asleep, winded losses: A visual survey on photography, memory and meaning İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2012
CANDAN İSCAN On the relationship between images and words and their relation to body and perception İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2012
MUSTAFA KEMAL İZ Conceptual artwork as type: An account of dematerialization in conceptual art İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2011
KALBEN SAĞDIÇ Keepsake: meanings, practices and tactics of making and preserving memory İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2010
BARAN DANIŞ Apocalypse now: Pro-war sentiments in an "anti-war" film İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2007
Doktora Tezleri
BAHAR EMGİN ŞAVK Servant princess of the modern home: Domesticity and femininity in Turkey after electrification, 1923-1950 İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2007
PELİN AYTEMİZ Representing absence and the absent one: Remembering and longing through mourning photography İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2007
ZEYNEP KOÇER 1960lar ve 1970lerde Yılmaz Güney'in yıldız imgesindeki erkeklik kurulumları İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 2007

Yayınlar

7.1 Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler (SCI & SCI-E & SSCI & AHCI)
KAYA DİLEK,AZAK UMUT Crossroads 1971 and the Origin of Islamic Cinema in Turkey Historical Journal of Film, Radio and Television, 35(2), 257-276. (AHCI) 2015
KAYA DİLEK, KOÇER ZEYNEP A Different Story of Secularism The Censorship of Religion in Turkish Films of the Sixties and Early Seventies European Journal of Cultural Studies, 15(1), 70-88. (SSCI) 2012
KAYA DİLEK Between Tradition and Modernity Yeşilçam Melodrama its Stars and their Audiences Middle Eastern Studies, 46(3), 417-431. (SSCI) 2010
KAYA DİLEK Filming the Modern Middle East: Politics in the Cinemas of Hollywood and the Arab World Historical Journal of Fİlm, Radio and Television, 28(1), 125-127. (AHCI) 2008
KAYA DİLEK The Russian Monument at Ayastefanos San stefano Between Defeat and Revenge Remembering and Forgetting Middle Eastern Studies, 43(1), 75-86. (SSCI) 2007
KAYA DİLEK Radyonun Sihirli Kapısı: Garbiyatçılık ve Politik Öznellik Historical Journal of Film, Radio and Television, 27(1), 129-132. (AHCI) 2007
KAYA DİLEK The Midnight Express 1978 Phenomenon and the Image of Turkey Historical Journal of Fİlm, Radio and Television, 25(3), 475-496. (AHCI) 2005
ERDOĞAN NEZİH, KAYA DİLEK Institutional Intervention in the Distribution and Exhibition of Hollywood Films in Turkey Historical Journal of Fİlm, Radio and Television, 22(1), 47-59. (AHCI) 2002
7.2 Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Smets Kevin, Mutlu Kaya Dilek, Winkel Roel Vanda Beware of the Wolves The Turkish versus the European Reception of the Valley of the Wolves Iraq Film International, 9(3), 19-34. Endekste taranmıyor 2011
KAYA DİLEK Un Rapid Regard Sur L Histoire du Cinéma Turc Cahiers Luxembourgeois, (4-5), 113-121. Endekste taranmıyor 2004
7.3 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler
KAYA DİLEK Discarded Letters in a Flea Market and their Repurposing. Unwanted, Unnecessary and Uncalled-for: A Workshop on Uselessness 2017
KAYA DİLEK The Early Cinemas of Kordon Quay Smyrna A Micro history HOMER (History of Moviegoing, Exhibition, and Reception) Network Conference: What is Cinema History? 2015
KAYA DİLEK Cinema in the Multiethnic Smyrna Quay İzmir Kordonu in the Early Twentieth Century Disseminating Research Results through Digital Media Early Cinema in the Balkans and the Near East: Beginnings to Interwar Period 2015
KAYA DİLEK Yeşilçam Dönemi Türk Sinemasında İslami Öğelerin Sansürü Uluslararası Sinema ve Din Sempozyumu 2015
KAYA DİLEK From Cine Pallas to Tayyare Apartment Block Urban Space Identity and Memory 15th International Cultural Studies Symposium: Culture and Space 2015
KAYA DİLEK Poison on Candy Children and Cinema in the Early Turkish Republican Discourse XXV IAMHIST Conference: Childhood and the Media 2013
KAYA DİLEK,AZAK UMUT The Beginnings of Islamic Cinema in Turkey Using the Mainstream to Convey the Marginal Media Politics - Political Media, NECS (European Network for Cinema and Media Studies) 2013
KAYA DİLEK Movie Stardom during the Golden Age of Turkish Cinema The Case of Türkan Şoray the Sultana 2nd Global Conference: Celebrity: Exploring Critical Issues 2013
KAYA DİLEK Film Censorship in Turkey from the 1930s to early 1970s SCMS (Society of Cinema and Media Studies) 2012 Conference 2012
KAYA DİLEK Between Secularism and Islam The Censorship of Religious Elements in Turkish Films of the 1960s Religion and the State in Islam and the West 2009
KAYA DİLEK The Cola Turka Controversy Consuming Cola as a Turkish Muslim Contemporary Muslim Consumer Cultures – an Emerging Field of Study 2008
KAYA DİLEK Bringing Stars Home Yesilcam Cinema from the Perspective of Audience Letters The Glow in their Eyes: Global perspectives on film cultures, film exhibition and cinemagoing 2007
KAYA DİLEK The Russian Monument at Ayastefanos Between Defeat and Revenge Remembering and Forgetting Defeat and Memory 2005
KAYA DİLEK From the War of Soaps to the War of Films: An Intertextual Look at the Image of Hollywood in 1950s Turkey FSAC Graduate Student Colloquium 2003
KAYA DİLEK Reflections on the Americanization of Turkey Hafta The Week Advertisements of the 1950s Globalization and Popular Culture: Production, Consumption, Identity 2001
7.4 Yazılan Uluslararası Kitaplar ve Kitapta Bölümler
KAYA DİLEK The Routledge Companion to New Cinema History Routledge 2018
KAYA DİLEK The Midnight Express Phenomenon The International Reception of the Film Midnight Express Gorgias Press & The Isis Press 2010
KAYA DİLEK The Midnight Express Phenomenon The International Reception of the Film Midnight Express The Isis Press 2005
7.5 Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
KAYA DİLEK Yeşilçam Döneminde Film Sansürü: Bir Müzakere ve Mücadele Alanı Olarak Film Sesi Ki Kültür ve İletişim, 20(39), 12-34. TR DİZİN 2017
KAYA DİLEK Kırık Bir İlk Hikayesi Türk Sinemasının 100 Yılına Dair Sinecine, 5(2), 113-120. TR DİZİN 2014
KAYA DİLEK Eski İzmir Sinemaları ve Yıldız Sineması: Mekân, Toplum, Seyir Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 8(2), 0-0. TR DİZİN 0
7.6 Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
KAYA DİLEK Yeşilçam Döneminde Yerli Filmlerin Sansürü ve Bir Mücadele ve Müzakere Alanı Olarak Film Sesi Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler XVI: Sinema ve Ses 2015
KAYA DİLEK,YERALAN SENCER Erken Dönem Kordon İzmir Sinemalarının Lokasyon Duyarlı Mobil Uygulama ile Sunumu INET-TR’14 XIX. Türkiye’de Internet Konferansı 2014
KAYA DİLEK Ayastefanos taki Rus Abidesi Kim Yıktı Kim Çekti Kim Yazdı Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler VI 2004
KAYA DİLEK Yıldızlar Evimizde İzleyici Mektuplarının Penceresinden Altmışlı Yılların Yeşilçam Olayı Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler IV 2002
KAYA DİLEK Puro Lüks e Yeşilçam Hollywood a Karşı Yeşilçam Hollywood Gerilimine Metinler Arası Bir Yaklaşım Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler III 2001
KAYA DİLEK Türk Sineması Ne Türk Seyircisi Kim Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler II 2000
KAYA DİLEK Yerli Melodramlar ve Ruhsal Boşalım Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler I 1999
7.7 Diğer Yayınlar
Makaleler
KAYA DİLEK Türk Sinemasında Bir Dönüm Noktası: Kanun Namına TSA Türk Sineması Araştırmaları, (), 0-0. 2014
KAYA DİLEK Bülent Oran: Ayaklı Yeşilçam Tarihi Altyazı, (2), 98-101. 2001
KAYA DİLEK Hançerin Ucunda Bir Yürek: Tis Pity She's a Whore Geceyarısı Sineması, (7), 78-80. 2000
KAYA DİLEK Kelebekler ve Topluiğneler: Peter Greenaway Filmlerinde Şiddet Geceyarısı Sineması, (2), 38-44. 1998
Diğerleri
KAYA DİLEK Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Sözlüğü Altyazı Dergisi 2015
KAYA DİLEK Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Sözlüğü Altyazı Dergisi 2015
KAYA DİLEK Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Tarihi Altyazı Dergisi 2015
KAYA DİLEK Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Tarihi Altyazı Dergisi 2015
KAYA DİLEK Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Tarihi Altyazı Dergisi 2015

8. Projeler

Mektup: Belgesel Film

ARAŞTIRMA PROJESİ

Yıldız Sineması: İzmir Sinema Kültürü Üzerine Bir Mikro Tarih Araştırması

ARAŞTIRMA PROJESİ

9. İdari Görevler

Bölüm Bşk. İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ

2010 - 2013

10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

SCMS

2012 - 2013

NECS

2013 -

IAMHIST

2012 -

11. Ödüller

Distinguished Graduating Student Award - Popular Culture

Brock University / KANADA
2004

Canlandırma Kategorisi, "Övgüye Değer" Ödülü

13. Ankara Uluslarası Film Festivali / TÜRKİYE
2001

21. İFSAK Ulusal Kısa Film Yarışması Canlandırma Kategorisi, Birincilik Ödülü.

İFSAK / TÜRKİYE
1999

12. Son İki Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

Uygulamalı Medya Estetiği I (2016-2017)

Haftalık Saati : 2

Applied Media Aesthetics I (2016-2017)

Haftalık Saati : 2

History of Civilzation (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Turkish Cinema (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Auteur Cinema (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Görsel Aktivizm (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Uygulamalı Medya Estetiği II (2016-2017)

Haftalık Saati : 2

Applied Media Aethetics II (2016-2017)

Haftalık Saati : 2

History of Art (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Film Theories and Aesthetics (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

İzleyici ve Alımlama (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR