Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Doç.Dr. Ebru Gökaliler

İletişim Fakültesi / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Kısa Özgeçmiş

Ebru GÖKALİLER, 1979 yılında İzmir’de doğmuştur. 2000 yılında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema bölümünden mezun olduktan sonra 2007 yılına kadar reklam ajansında reklam yazarı olarak görev almıştır. 2005 yılında Ege Üniversitesi Reklamcılık programından yeni ürün geliştirme sürecinde markalaşma çalışmaları konusunda tez hazırlayarak yüksek lisansını tamamlamıştır. 2010 yılında yine Ege Üniversitesi Halkla İlişkiler Doktora programından arama motoru reklamcılığı konusunda tez hazırlayarak mezun olmuştur. Halen Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yapan Gökaliler, Yunanistan’da misafir öğretim üyesi olarak ders vermiştir. Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde 2010-2012 ve 2014-2016 yılları arasında müdür yardımcısı olarak görev yapmış ve çeşitli komisyon üyeliklerinde bulunmuştur. Alanında yayınlanmış ulusal ve uluslararası bildiri, makale ve kitap bölümleri olan Gökaliler’in akademik çalışmaları arasında reklam, marka iletişimi, sosyal medya reklamcılığı konuları yer almaktadır. Gökaliler, iyi derecede İngilizce ve Fransızca bilmektedir.

  • Eposta ebru.gokaliler@yasar.edu.tr  
  • Telefon 0232-570 8428  

Öğrenim Bilgisi

Doktora

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM (YL) / EGE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM (YL)/
Tez Adı: İnternet reklamcılığında yeni bir mecra: Arama motoru reklamcılığı (2010)
Tez Danışmanı: IŞIL AKTUĞLU
2006 - 2010

Yüksek Lisans

REKLAMCILIK (YL) / EGE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/REKLAMCILIK (YL)/
Tez Adı: Yeni ürün geliştirme sürecinde markalaşma çalışmaları ve reklamın etkisi "Pınar Hindi'nin markalaşma çalışmalarının incelenmesi" (2005)
Tez Danışmanı: IŞIL AKTUĞLU
2002 - 2005

Lisans

RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ / EGE ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA PR./
1996 - 2000

Akademik Ünvanlar

DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2017

YARDIMCI DOÇENT

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2010

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2007

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

Yüksek Lisans Tezleri
HANDE MÜGE YILANCIOĞLU SOSYAL MEDYADA TÜKETİCİ İLE BAĞ KURMA SÜRECİNİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİ Yaşar Üniversitesi 2017
CANSU ÇAM REKLAMLARDA KULLANILAN ÇEVRECİ İDDİALAR: YEŞİL TÜKETİCİ TUTUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Yaşar Üniversitesi 2017
TUBA KULAPA The role of experiential marketing in consumer engagement of brands: A research on a furniture and home decoration retailer Yaşar Üniversitesi 2016
ÜLKÜ ZEYREK İşletmeden tüketiciye yönelik e-ticaret siteleri internet reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisi Yaşar Üniversitesi 2015
QARIBU YAHAYA NASIDI The effect of Facebook advertising on Nigerian students' purchasing behavior Yaşar Üniversitesi 2014
Doktora Tezleri
ZEYNEP ARSLAN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KURUMSAL MARKA ENTEGRASYONUNDA SÜRDÜRÜLEBİLİR KURUMSAL MARKA KAVRAMI VE YANSIMALARI Yaşar Üniversitesi 2014

Yayınlar

7.2 Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
GÖKALİLER EBRU,SABUNCUOĞLU AYDA The Effects of Social Media Usage on Brand Resonance during and After the Gezi Park Protests in Turkey Online Journal of Communication and Media Technologies, 6(2), 131-151. Academic Journals DatabaseAcademic Resources - OurglocalAkademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS)Akademik Dizin: Akademik Türk Dergileri İndeksiArastirmax - Bilimsel Yayın İndeksiColorado Alliance of Research Libraries - Open Access Digital LibraryData 2016
GÖKALİLER EBRU,ARSLAN ZEYNEP Geçmişle Bağ Kuran Bir Pazarlama Yaklaşımı Retro Pazarlama Perspektifinden Tüketicilerin Marka Kimliği Ve Marka İmajına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma Global Media Journal - Turkish Edition, 6(11), 240-262. EBSCOhost Research Databases, DOAJ, Directory of Open Access Journals, IBSS / ProQuest, Index Copernicus International, Ulrich's Periodicals Directory, ASOS Index, Open J-Gate, IAMCR 2015
AYBAR SABUNCUOĞLU AYDA, GÖKALİLER EBRU A More Effective Way To Advertise The Distance Education Programmes Mobile Marketing Approach Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 12(2), 91-101. ASOS, ERIC, DOAJ, EBSCOhost, Genamics JournalSeek, Google Scholar, InfoBase Index, I2OR, Scientific Indexing Service, SCOPUS, Global Serials Directory 2011
7.3 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler
SABUNCUOĞLU AYDA,GÖKALİLER EBRU Food Porn Advertising As A New Advertising Approach A Research On The Food Porn Advertising Among Unıversity Students Points Of Views In Izmir Turkey 12th International Symposium Communication in the Millenium 2014
GÖKALİLER EBRU Sosyal Medya Okuryazarlığı Nevşehir Valiliği Nevşehir Emniyet Müdürlüğü Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki Etkisi Çalıştayı 2013
Karpat Aktuğlu Işıl, Sabuncuoğlu Ayda, Gökaliler Ebru Mutluluk Pazarlaması Kapsamında Türkiye deki Çikolata Reklamlarında Mutluluk Kavramının Kullanımı 1. International Marketing Communication Symposium, İzmir, Turkey. 2009
AKTUĞLU KARPAT Işıl, GÖKALİLER Ebru, SABUNCUOĞLU Ayda Duygusal Zeka Temelinde Bireylerin Aşkla Bağlandıkları Markaların Lovemark Yaratımında Rol Oynayan Reklam Çekicilikleri 2. International Emotional Intelligence Symposium, İzmir 2008
GÖKALİLER Ebru, SABUNCUOĞLU Ayda Search Engine Advertising and Google Adwords A Research on the Search Engine Advertising Awareness in Universities of Izmir Turkey 6th International Symposium Communication in the Millenium, 2008
7.4 Yazılan Uluslararası Kitaplar ve Kitapta Bölümler
GÖKALİLER Ebru, SABUNCUOĞLU Ayda Marketing Online Education Programs Frameworks For Promotion and Communication Information Science Reference, IGI Global. 2011
SABUNCUOĞLU. Ayda, GÖKALİLER. Ebru The Challenges For Marketing Distance Education Environment An Integrated Approach Anadolu University 2009
7.5 Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
GÖKALİLER EBRU Şehirlerin Markalaşması Sürecinde Marka Konumlandırmasının Rolü: Seferihisar Cittaslow Üzerine Bir İnceleme Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 5(1), 326-342. TR DİZİN 2017
GÖKALİLER EBRU,SAATCIOĞLU EZGİ Reklamlar Aracılığıyla Betimlenen Tüketim Ritüelleri ve Marka Sadakati İlişkisi Akdeniz İletişim Dergisi, 2(26), 24-46. TR DİZİN 2016
GÖKALİLER EBRU,SAATCIOĞLU EZGİ Reklamlarda Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tüketicilerin Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(2), 63-92. TR DİZİN 2016
GÖKALİLER EBRU,ALİKILIÇ ÖZLEM Kadın Girişimcilere Ait İşletmelerin Marka Yaratım ve İletişim Süreçlerinde Sosyal Medyanın Yeri Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(21), 117-138. Eğitim Bilimleri İndeksi, Araştırmax, ASOS Indeks, Türk Eğitim İndeksi 2015
GÖKALİLER EBRU, SABUNCUOĞLU AYDA, GÜLAY GÖKER Bir Statü Tüketimi Göstergesi Olarak Iphone Markalı Akıllı Telefon Algısı Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma Journal of Selçuk Communication, 7(1), 36-48. Tübitak, Ulakbim, Sosyal Bilimler 2011
GÖKALİLER EBRU,SABUNCUOĞLU AYDA Bilgi İletişim Teknolojileri ile Reklam Ajanslarının Değişen Yüzü İnteraktif Ajanslar Avenue A Razorfish İnteraktif Ajans Örneği Journal of Yaşar University, 3(10), 1313-1330. Ulakbim, EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, DOAJ, Ohiolink, WORLDCAT 2008
7.6 Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
GÖKALİLER EBRU Marka şehir yaratımında konumlandırmanın önemi Seferihisar Cittaslow Örneği Marka Şehir Sempozyumu 2014
AKINCI VURAL BERİL, GÖKALİLER EBRU Bilgi İletişim Teknolojilerinde Markalaşma Süreci Markalaşma Sürecinde Turkcell in Web Kullanımı Marka, Kalite ve Teknoloji Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep Markatek Konferansı, Gaziantep 2007
7.7 Diğer Yayınlar
Makaleler
SABUNCUOĞLU Ayda, GÖKALİLER Ebru Medya Yakınsaması Yeni Televizyonculuk ve Yeni Reklam Anlayışı Advertainment Pİ – Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, (32), 40-42. 2010
Diğerleri
GÖKALİLER EBRU International Services Marketing: New Trends and Updated Terminology Detay Yayınevi 2017
GÖKALİLER EBRU İletişimde Post Yazılar L-T Literatürk Yayınları 2016
GÖKALİLER EBRU İletişim Çalışmaları 2015 Sakarya Üniversitesi Yayınları 2015
GÖKALİLER EBRU Türkiye de Spor ve Medya Köprü Yayınları 2014
GÖKALİLER EBRU Uluslararası İşletmecilik Temel Kavramlar Nobel Akademik Yayıncılık. 2013
Ebru GÖKALİLER, Funda YALIM Medya Analizleri Nobel Yayınları 2008

8. Projeler

Süt Ve Süt Ürünlerine Yönelik Tüketici Algısı Medyada Yanlış Enformasyonun Etkileri

TÜBİTAK PROJESİ

9. İdari Görevler

Komisyon Üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2016 -

Dekan Yardımcısı YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2016 -

Enstitü Müdür Yardımcısı YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2013 - 2015

Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2013 - 2015

Yönetim Kurulu Üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2013 - 2015

Komisyon Üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2013 - 2015

Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2010 - 2012

Yönetim Kurulu Üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2010 - 2012

Enstitü Müdür Yardımcısı YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2010 - 2012

Komisyon Üyeliği YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2010 - 2012

10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

European Public Relations Education and Research Association

2010 -

11. Ödüller

Başarılı Araştırmacı Ödülü

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / TÜRKİYE
2015

12. Son İki Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

Brand Management (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Media Planning (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Reklam Analizi (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Reklamda Eleştirel Yaklaşımlar (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

Reklam Kampanyası (2016-2017)

Haftalık Saati : 10

Tez (2016-2017)

Haftalık Saati : 1

Tez (2016-2017)

Haftalık Saati : 1

yeni Medya ve Reklamcılık (2016-2017)

Haftalık Saati : 3

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR