Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Gözde Pelister

Meslek Yüksekokulu / Grafik Tasarımı Programı

Kısa Özgeçmiş

Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümünde lisans eğitiminin ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Sahne Sanatları bölümünde yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamlamıştır. 2011 yılında Yaşar Üniversitesi MYO Grafik Tasarım Bölümünde öğretim görevlisi olarak kuramsal dersler vermeye başlamıştır. Doktora tezinde, tiyatro metinlerine Arketipsel Eleştiri yöntemiyle yaklaşarak metinlerde gölge arketipinin hangi biçimlerde görüldüğünün analizini yapmıştır. 2018 yılında Dr. Öğrt. Üyesi olarak atanmıştır. 2019 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sanat ve Tasarım Programında dersler vermeye başlamıştır. Akademik çalışmalarına sahne sanatları, edebiyat, performans, semantik, felsefe alanlarında disiplinlerarası olarak devam etmekte ve tam zamanlı olarak Meslek Yüksekokulu ve Enstitüde dersler vermektedir.

  • Eposta  
  • Telefon 0232-570 8643  

Öğrenim Bilgisi

Doktora

SAHNE SANATLARI (YL) (TEZLİ) / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ/SAHNE SANATLARI (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Arketipsel Eleştiri Bağlamında Tiyatro Metinlerinde Gölge Arketipinin İncelenmesi (2018)
Tez Danışmanı: HÜLYA NUTKU
2010 - 2018

Yüksek Lisans

SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ/SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ/TİYATRO PR./
Tez Adı: Tarihsel- tiyatral kişilik ilişkisinin Jan Dark konulu oyunlara yansıması (2010)
Tez Danışmanı: Uğur Akıncı
2006 - 2010

Lisans

FELSEFE BÖLÜMÜ / ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ/FELSEFE BÖLÜMÜ/FELSEFE PR. (AÇIKÖĞRETİM)/
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
2023 - -

Lisans

FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ / HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ/FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ/
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
2000 - 2006

Akademik Unvanlar

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / MESLEK YÜKSEKOKULU /
2013 -

Yayınlar

7.2 Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Oyuncu Bedeni ve Kurgusal Karakter İlişkisi Üzerine Merleau-Ponty'nin Bedenlenme Fenomenolojisi Bağlamında Bir Deneme Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Dergisi, (37), 24-35. EBSCO International Bibliography of Theatre and Dance Full Text 2023
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Unutulmuş Bir Bedeni, Politik Bir Nesne Olarak Anımsamak: Babamı Kim Öldürdü? Turkish Studies - Language and Literature, 18(1), 511-525. MLA International Bibliography (EBSCO) 2023
7.3 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan Bildiriler
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE TİYATRONUN KÖKEN KURUCU ANLATILARI VE YENİ UFUKLAR ARASINDAKİ BEN 1. Utad. Konferansı "Kökenler" 2023
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE TİYATRO VE EDEBİYAT İLİŞKİSİNİ ONTOLOJİK OLARAK ANLAMAK ULUSLARARASI VIII. BİLTEK KONGRESİ 2023
7.5 Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Uygulamalı Tiyatro ile Yeni Bir Toplum Hayali Konservatoryum, 10(1), 95-110. TR DİZİN 2023
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Gelecek İçin Belleği Korumak: Tiyatro Arşivi Oluşturma Gerekliliği Conservatorium / Konservatoryum, 9(1), 109-124. TR DİZİN 2022
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Öldürmenin Otobiyografisi: Gerçek Easterman Kim? Sosyal Yapısalcı Bir yaklaşım Olan Anlatı Psikolojisinin İzinde Otobiyografik Performans Yedi Dergisi, (19), 31-40. TR DİZİN 2018
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Othello da İlkel Kavramı Bağlamında Gölge Arketipi Yedi Dergisi, (), 99-109. TR DİZİN 2016
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Tarihsel Gerçeklik ve Dram İlişkisi Gerçek ya da Yapıntı Karakter Olarak Jeanne d Arc Yedi Dergisi, 19(), 29-40. TR DİZİN 2014
7.6 Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan Bildiriler
PELİSTER TUĞÇE GÖZDE Tanınma Kavramı ve Dramatik Karakterler: Tiyatronun Toplumsal İşlevi Üzerine (Sözlü Sunum) İzmir katip Çelebi Üniversitesi Ulusal İzmir Kültür ve Sanat Kongresi 2022

Projeler

Binbir Çocuk Yazar

Avrupa Birliği

İdari Görevler

Program Sorumlusu YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2013 -

Son Dört Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

SANATTA GÖRME BİÇİMLERİ (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

SEMİYOLOJİ (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

MİTOLOJİ VE SEMBOLLER (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

ANİMASYONDA KARAKTER VE DRAMATURJİ (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

ARTISTIC REALİTY AND SEMANTICS (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

SANAT TARİHİ II (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

ANİMASYONDA KARAKTER VE DRAMATURGİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

SEMİYOLOJİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

MİTOLOJİ VE SEMBOLLER (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

SANAT TARİHİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

GRAFİK TASARIM TARİHİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

SEMİYOLOJİ (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

SANAT TARİHİ (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

MİTOLOJİ VE SEMBOLLER (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

UYGARLIK VE SANAT TARİHİ (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

GRAFİK TASARIM TARİHİ (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

ARTISTIC REALİTY AND SEMANTICS (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

SEMİYOLOJi (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

MİTOLOJİ VE SEMBOLLER (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

SANAT TARİHİ (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

UYGARLIK VE SANAT TARİHİ (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

GRAFİK TASARIM TARİHİ (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

SANATSAL GERÇEKLİK VE ANLAMLAMA (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

ARTISTIC REALITY AND SEMANTICS (2020-2021)

Haftalık Saati : 3

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR