Yaşar Üniversitesi | Akademik Özgeçmiş

Dr.Öğr.Üyesi Ece İpekoğlu

Meslek Yüksekokulu / Dış Ticaret Programı

Kısa Özgeçmiş

2005 yılında Konak Anadolu Lisesi'nden mezun olmuştur. 2010 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler ve AB ve çift ana dal programı kapsamında Uluslararası Ticaret ve Finansman bölümlerinde lisans eğitimini tamamladıktan sonra, Sabancı Üniversitesi Üniversitesi Siyaset Bilimi bölümünde Yüksek Lisans eğitimini tamamlamıştır. İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Enstitüsü İşletme Anabilim Dalında Pazarlama alanında "Instagram Anneleri Bağlamında Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketici Karar Alma Sürecine Etkileri" başlıklı doktora tezini yazarak Doktorasını tamamlamıştır. 6 yıl özel sektörde uluslararası bir şirkette Pazarlama İletişim Yöneticisi olarak çalışmıştır. 2022 yılından itibaren Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Dış Ticaret programında Dr. Öğretim Görevlisi olarak tam zamanlı devam etmektedir. Aynı zamanda Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında program sorumluluğu idari görevini yürütmektedir. Akademik çalışmaları pazarlama, tüketici davranışları, marka yönetimi ve güncel pazarlama yaklaşımları üzerinedir.

  • Eposta  
  • Telefon 0232-570 8634  

Öğrenim Bilgisi

Doktora

İŞLETME (DR) / İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ/İŞLETME (DR)/
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
2014 - 2021

Yüksek Lisans

SİYASET BİLİMİ (YL) (TEZLİ) / SABANCI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SİYASET BİLİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Energy security for the European Union and Turkey: Harmony or discord: A critical game of mutual benefits (2013)
Tez Danışmanı: PROF. DR. MELTEM MÜFTÜLER BAC
2010 - 2013

Lisans-ÇiftAnadal

ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN PR. (İNGİLİZCE) / İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN PR. (İNGİLİZCE)/
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2008 - 2010

Lisans

ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE AVRUPA BİRLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) (BURSLU) / İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE AVRUPA BİRLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) (BURSLU)/
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2005 - 2010

Akademik Unvanlar

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / MESLEK YÜKSEKOKULU / DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ
2023 -

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / MESLEK YÜKSEKOKULU / DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ
2022 - 2023

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / MESLEK YÜKSEKOKULU / DIŞ TİCARET BÖLÜMÜ
2022 - 2022

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

SABANCI ÜNİVERSİTESİ / SANAT VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ / SİYASET BİLİMİ BÖLÜMÜ
2010 - 2013

Yayınlar

7.2 Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ATİK DENİZ, AKTAN DAMLA, İPEKOĞLU ECE Fortune-telling as a leisure activity World Leisure Journal, 2(64), 0-0. ESCI 2021
7.3 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan Bildiriler
İPEKOĞLU ECE, GÜRKAYNAK NİLGÜN Marketing Motherhood in Social Media: Instamoms Age on Instagram 41st EBES Conference - Berlin 2022
ATİK DENİZ, İPEKOĞLU ECE Fashion Bloggers: Virtual Communities with Passion for Fashion CMC Conference; 20th International Conference on Corporate Marketing and Communication 2015
Çavuşoğlu Lena, DEMİRBAĞ KAPLAN MELİKE Dress Code, Virtual: The Impact of Social Media Usage Patterns in Apparel Consumption The European Marketing Academy. 2016
LEE EUN MI, İPEKOĞLU ECE The Influence of Message Frame and Message Appeal on the Effectiveness of Social Media IISES 24th International Academic Conference 2016
Çavuşoğlu Lena, DEMİRBAĞ KAPLAN MELİKE Self-presentation Patterns and Fashion Consumption Behavior: New Insights for Social Media Marketing Global Fashion Management Conference 2019
İPEKOĞLU ECE, GÜRKAYNAK NİLGÜN Exploring the Effect of Social Media Influencers on Buyer Decision Process in Context of Insta-Moms Global Business Conference 2021
ENSER İREM, İPEKOĞLU ECE Destination Marketing Through Local Foods: Aegean Destinations Situation Analysis ATINER-17th Annual International Conference on Global Studies 2023
İPEKOĞLU ECE Marketing Strategies for Specialty Fats in Bakery Products in Turkish Market 11th ICCMI 2023
7.4 Yazılan Uluslararası Kitaplar ve Kitapta Bölümler
İPEKOĞLU ECE Corporate Sustainability in the Age of Circular Economy Kitap Bölümü:Exploring the Effects of Mindful Behavior on the Production and Consumption of Edible Oil Products Sayfa (-) Kitap Bölümü Altınbaş Üniversitesi Yayınları 2024
İPEKOĞLU ECE, GÜRKAYNAK NİLGÜN Using Influencer Marketing as a Digital Business Strategy Kitap Bölümü:Changing Consumer Buyer Decision Process in the Context of Instamoms Sayfa (288-310) Kitap Bölümü IGI Global 2023
İPEKOĞLU ECE The Sustainable University of the Future: Reimagining Higher Education and Research Kitap Bölümü:University-Industry Transformation and Convergence to Better Collaboration: Case Study in Turkish Food Sector Sayfa (-) Kitap Bölümü Springer Nature 2022
7.7 Diğer Yayınlar
Diğerleri
İPEKOĞLU ECE, GÜRKAYNAK NİLGÜN İşletmeciliği Yeniden Düşünmek Kitap Bölümü:Dijital Çağda Kitleleri Etkilemek: Sosyal Ağlarda Etki Pazarlaması Kitap Bölümü Türkmen Yayınevi 2021
İPEKOĞLU ECE, GÜRKAYNAK NİLGÜN İletişimde Post Yazılar Kitap Bölümü:Biri Bizi Oyalıyor (mu?): Yarışma Programları ve Sosyal Medya Yansımaları Üzerine Bir İnceleme Kitap Bölümü Literatürk Akademi 2016
Üniversite Dışı Deneyim
Felda Iffco Pazarlama İletişim Yöneticisi 2016 2022
Mert Optik Sosyal Medya Sorumlusu 2015 2016
Mutlu Dergi Grubu İnternet Editörü 2012 2013
Dış Politika Enstitüsü Stajer 2007 2007
EBSO Stajer 2007 2007

Projeler

The SDG4BIZ Project - Knowledge Alliance for Business Opportunity Recognition in SDGs, Erasmus+ Knowledge Alliances for Higher Education ( 621458-EPP-1-2020-1-FI-EPPKA2-KA)

Avrupa Birliği

Bir Profesyonele Sorun Akademi& Özel Sektör Projesi

Özel Kuruluşlar

Kadıköy Şehir Kalkınma Projesi

ARAŞTIRMA PROJESİ

On the Implications of Bankruptcy Laws on Investor Behavior and Welfare (109K538)

-Tübitak 1001

İdari Görevler

ÖĞRENCİ DANIŞMANI YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2022 -

SOSYAL MEDYA KOORDİNATÖRLÜĞÜ YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2022 -

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI STAJ SORUMLUSU YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2022 -

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAM SORUMLUSU YAŞAR ÜNİVERSİTESİ

2022 -

Ödüller

ULUSLARARASI YAYIN TEŞVİK

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ / TÜRKİYE
2023

Son Dört Yılda Verilen Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

E-TİCARET (2023-2024)

Haftalık Saati : 4

Pazarlama (2023-2024)

Haftalık Saati : 4

Sustainable Business Strategy (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

Sağlık İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi (2023-2024)

Haftalık Saati : 3

PAZARLAMA (2022-2023)

Haftalık Saati : 4

E-TİCARET (2022-2023)

Haftalık Saati : 4

SOSYAL MEDYA (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

DIŞ TİCARETTE PAZARLAMA TEKNİKLERİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 4

DIŞ TİCARETTE PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI (2022-2023)

Haftalık Saati : 4

SOSYAL MEDYA VE MARKA YÖNETİMİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ (2022-2023)

Haftalık Saati : 3

PAZARLAMA (2021-2022)

Haftalık Saati : 4

E-TİCARET (2021-2022)

Haftalık Saati : 8

SOSYAL MEDYA (2021-2022)

Haftalık Saati : 3

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI (2020-2021)

Haftalık Saati : 4

İletişim

Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol
Bornova / İZMİR